تجربیات بیمار گیلن باره

3
2

اصل مطلب

در این ویدئو کودکی را می بینید که با کمک درمانگر کودک توانسته بعد از مبتلا شدن به سندروم گیلن باره دوباره سلامتی خودش را به دست بیاورد و در این ویدئو از لحضه هایی براتون می گوید که دچار گلین باره حاد بوده و با چه نوع مشکلاتی دسته و پنجه نرم می کرده.

تجربیات بیمار گیلن باره

در این ویدئو کودکی را می بینید که با کمک درمانگر کودک توانسته بعد از مبتلا شدن به سندروم گیلن باره دوباره سلامتی خودش را به دست بیاورد و در این ویدئو از لحضه هایی براتون می گوید که دچار گلین باره حاد بوده و با چه نوع مشکلاتی دسته و پنجه نرم می کرده.

گیلن باره حاد-بهبود یافته های گیلن باره-فیلم گیلن باره

سندرم گیلن باره چیست؟

سندرم گیلن باره یک اختلال تقریبا غیر شایع محسوب میشه که بیشتر در افراد بیست تا پنجاه سال دیده میشه اما در بین کودکان هم کم دیده نشده. حالا بریم ببینیم این بیماری چیه؟

در سندروم گیلن باره سیستم ایمنی بدن به اشتباه به اعصاب محیطی بدن حمله میکنه. اعصاب محیطی، اعصابی هستند که از مغز و نخاع خارج میشن و به سمت ماهیچه ها، عضلات و سایر ارگان های بدن میرن و پیام ها رو از مغز و نخاع به این اندام ها میرسونن.

اولین علامت این بیماری گزگز، ضعف عضلات و اندام هاست که معمولا بسته به شدت اختلال بین بیست و چهار ساعت تا چهل و هشت ساعت میتونه کل بدن بیمار رو درگیر کنه و به فلج کامل برسونه. با اینکه هنوز علت دقیق این بیماری کشف نشده ولی معمولا بعد از یک عفونت تنفسی یا آنفولانزا نشانه ها ظاهر میشن.

بهبود یافته های گیلن باره

کودکی که گیلن باره حاد داشته

عامل دیگه میتونه خوردن آب آلوده، یا غذاهای نپخته مانند مرغ و ماهی باشه. علائم با سوزن سوزن شدن و بی حسی پاها شروع میشه و به تدریج به اندام های فوقانی بدن و بازوها و شانه ها کشیده میشه و از حالت ضعف به فلج تغییر حالت میده. در این حالت شخص مبتلا دچار عدم تعادل، عدم توانایی راه رفتن میشه و نمیتونه از پله بالا بره. در بلع، جویدن، تنفس، صحبت کردن دچار مشکل میشه و حرکات چشم ها از اختیارش خارج میشن.

کمر دردهای شدید که در شب تشدید میشن، عدم کنترل ادرار و مدفوع، بالا رفتن ضربان قلب و نوسان فشار خون از دیگر علائم هستند.
علائم در هفته دوم تا چهارم به بیشترین حد میرسه و بعد با ادامه درمان رو به بهبود میره. اکثر بیماران بهبودی کامل پیدا میکنند، هر چند ممکنه علائمی مانند ضعف و خستگی مدت های مدیدی همراهشون باشه.

درمان این بیماری دارودرمانی، فیزیوتراپی و کاردرمانی های فشرده و طولانی مدت است. گاهی برای حالات های افسردگی و ناامیدی ناشی از بیماری کمک گرفتن از روانشناس میتونه مفید باشه.بهبود یافته های گیلن باره

لطفا اگر خودتون، فرزندتون یا اطرافیان تون بی حسی و گزگزی دارید که بهتر نشده و رو به بدتر شدن میره یا به سمت اندام های دیگه کشیده میشه، و یا در زمان خواب دچار تنگی نفس و مشکلات تنفسی میشید حتما به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کنید و زمان رو از دست ندید.

دیدگاه خود را بنویسید

اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سودابه شیخ
1 سال قبل

با سلام خدمت شما
می تونم بپرسم دکتر این کودک کی بوده ؟

نویسنده

محمد حمزه لو

محمد حمزه لو

امتیاز و اشتراک گذاری

به این مطلب امتیاز دهید

3
2

این مطلب را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

رویدادهای آینده
شاغل هستی؟؟

شاغل هستی؟؟

وقت نداری حضوری دنبال مهدکودک بگردی؟؟

همکاران متخصص

مطالب دیگه سایت را از دست ندهید

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x