قبل از خرید عطر برای کودک این نکاتو بخون !

1
0
آیا عطرها برای کودکان بی خطر هستند؟

اصل مطلب

نسبت الکل در محصولات خوشبو کننده می تواند از 20 تا 95 درصد باشد. در کودکان، الکل مانند بزرگسالان باعث خواب آلودگی و بی‌اشتهایی می‌شود، اما همچنین می‌تواند قند خون آنها را به غلظت‌های خطرناک پایین بیاورد. مغز برای عملکرد طبیعی به سطوح پایدار قند نیاز دارد. کودکان ممکن است دچار اختلال در تکلم، تنفس افسرده و از دست دادن هماهنگی، غش کردن و یا حتی تشنج شوند.

خرید عطر برای کودک کار درستی هست یا خیر

کودک شما هنوز نمی تواند شما را از طریق حس بینایی، پس از تولد به شکل صحیح تشخیص دهد، اما او شما را با رایحه طبیعی بدنتان خواهد شناخت. به همین دلیل است که گفته می شود حتی الامکان در روز های ابتدایی تولد کودک استفاده از عطر و ادکلن را به حداقل برسانید.

نوزادان زمانی که هنوز در رحم مادر خود هستند، از حس بویایی استفاده می کنند. درواقع آن ها هنگامی که نفس می کشند و مایع آمنیوتیک را می بلعند، با بوی آن آشنا می شوند. این مسئله برای آن ها بسیار مفید است زیرا بوی این مایع شبیه بوی شیر مادر است که پس از تولد به آن نیاز خواهند داشت.

پس از تولد، حس بویایی نوزادان بسیار گسترده تر از زمان جنینی می شود. اگرچه کودک شما پس از تولد بینایی تکامل یافته ای ندارد، اما او با استفاده از حس بویایی رایحه طبیعی بدن شما را تشخیص خواهد داد. نوزاد همچنین قادر به تشخیص بوی شیر شما خواهد بود. رایحه طبیعی بدن شما به نوزاد کمک می کند تا پیوند عمیق تری با شما ایجاد کند.

در رابطه با این مسئله که آیا عطر برای کودکان ضرر دارد یا نه، توصیه ما این است که از محصولات پوستی معطر در روزهای اولیه زندگی کودک خود استفاده نکنید. این مسئله باعث آزار و سر درگمی کودک شما می شود و موجب می شود در تشخیص بوی طبیعی ناحیه سینه دچار اشتباه شود. این امر به ویژه در ماه های اولیه تولد و تا زمانی که شیردهی به خوبی تثبیت شود بسیار حائز اهمیت است. این مسئله به نوزاد شما کمک می کند تا بوی شما را بشناسد و پیوند عمیق تری با شما ایجاد کند.

مضرات عطر برای کودک

در خرید یک عطر خوب برای کودکان و نوجوانان یکی از سؤالاتی که ذهن والدین را به خود مشغول می‌کند، اینست که آیا استفاده از عطر، برای کودکان و نوجوانان مفید است یا مضر؟ روانشناسان در این خصوص میگویند که کودکان را باید با دنیای عطرها و بوها آشنا کنیم، یعنی اینکه هرچه کودک در خصوص عطر و قوه بویایی دانش بیشتری داشته باشد بهتر است. و منجر به بالا رفتن هوش کودک می‌شود.

خرید عطر برای کودک

دقت کنید که انتخاب و خرید عطر کودکان و نوجوانان باید به درستی صورت بگیرد. چرا که کودکان به دلیل حساس بودن دستگاه تنفسی

عطرها و ادکلن ها به دلیل بوی و بطری های تزئین شده برای کودکان بسیار جذاب هستند. کودکان همچنین استفاده والدین از این عطرها را تقلید می کنند. اکثر محصولات عطر حاوی نوعی الکل هستند، معمولاً اتانول – همان نوع الکل موجود در نوشیدنی های الکلی. محصولات معطر معمولاً حاوی ترکیبی از اجزای محلول در آب و اسانس‌ها هستند. الکل برای کمک به مخلوط شدن همه چیز در محصول مورد نیاز است. هنگامی که عطر روی پوست است، الکل و آب تبخیر می شوند و اسانس خوشبو را پشت سر می گذارند.

به والدین توصیه می شود قبل از خرید عطر و ادوکلن برای کودک، ابتدا در مورد آنچه در عطر قرار می گیرد اطلاعات بیشتری کسب کنند.

چه چیزی در یک عطر وجود دارد؟

اکثر عطرها حاوی 78 تا 95 درصد اتیل الکل مخصوص دناتوره شده و ترکیبی از اسانس ها هستند که می توانند طبیعی یا مصنوعی باشند. علاوه بر این، فتالات و گلیسیرین به عنوان تثبیت کننده برای کمک به حفظ عطر استفاده می شود.

عطرهای کودکان معمولاً درصد کمتری از الکل دارند یا حتی می توانند بدون الکل باشند. با این حال آنها هنوز هم حاوی اسانس ها، فتالات ها و گلیسیرین هستند، همه موادی که در برخی افراد باعث واکنش های آلرژیک می شوند.

نسبت الکل در محصولات خوشبو کننده می تواند از 20 تا 95 درصد باشد. در کودکان، الکل مانند بزرگسالان باعث خواب آلودگی و بی‌اشتهایی می‌شود، اما همچنین می‌تواند قند خون آنها را به غلظت‌های خطرناک پایین بیاورد. مغز برای عملکرد طبیعی به سطوح پایدار قند نیاز دارد.

کودکان ممکن است دچار اختلال در تکلم، تنفس افسرده و از دست دادن هماهنگی، غش کردن و یا حتی تشنج شوند. از آنجایی که محصولات معطر هرگز قرار نبود بلعیده شوند، برخی ممکن است حاوی “الکل های سمی” خطرناک تری مانند آنهایی باشند که در مایع شیشه شوی یافت می شوند.

عطرها و ادکلن ها نیز می توانند باعث تحریک پوست شوند. طبق آکادمی پوست آمریکا، محصولات خوشبو کننده عامل اصلی درماتیت تماسی مرتبط با لوازم آرایشی هستند. اگر این اتفاق افتاد، پوست را با آب و صابون بشویید تا باقیمانده محصول پاک شود و استفاده را قطع کنید. اگر التهاب و تحریک ادامه یابد، می توان از استروئید موضعی بدون نسخه مانند هیدروکورتیزون 1% استفاده کرد.

آیا عطر برای کودکان ضرر دارد یا نه، باید گفت که اگر کودک از روی بازیگوشی و به شکل تصادفی مقداری از عطر را ببلعد، ممکن است دچار مسمومیت و آلرژی شود.

مضرات عطر برای کودک

رایج ترین خطرات خوردن عطر توسط کودک

از جمله رایج ترین خطراتی که ممکن است بلعیده شدن عطر به همراه داشته باشد، به شرح زیر است:

  • تداخل با عملکرد هورمون ها در بدن
  • پوست را تحریک کرده و باعث واکنش های آلرژیک پوستی می شود.
  • بروز علائم آسم (سفتی قفسه سینه و خس خس سینه)
  • ایجاد سر درد و میگرن
  • تحریک چشم، بینی و گلو
  • ایجاد حالت تهوع
  • سلامتی نوزاد را به خطر می اندازد.
  • سیستم عصبی نوزاد را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث بی قراری، سرگیجه یا مشکل در تمرکز او می شود.
  • عطر می تواند در چربی بدن انباشته شده و به شیر مادر راه پیدا کند.

بوی نفت برای نوزاد ضرر دارد ؟

بوی نفت و مشتقان آن مثل رنگ به‌عنوان نوعی محرک عامل اصلی ایجاد سرفه‌های مکرر به همراه تنگی نفس خواهد بود.

چرا باید از عطر یا ادوکلن مخصوص کودکان استفاده کرد ؟

والدین باید بدانند که میزان جذب مواد شیمیایی از پوست در خون کودکان بسیار بیشتر از بزرگسالان است. «اگر به طور تصادفی بلعیده شود، عطرها ممکن است منجر به مسمومیت تصادفی شوند، اگر به مقدار زیاد استفاده شود، آلرژی های پوستی ایجاد می شود.

پس در خاطر داشته باشید که عطر و ادوکلن های کودکان حاوی کمتری از مواد شیمایی مضرر هستند و اگر کودک شما به عطر علاقه دارد ، از عطر خود یا بزرگسالان به آنها نزنید و برای آنها از عطر و ادوکلن های مخصوص کودکان استفاده کنید

توصیه به والدین این است: “اگر می خواهید فرزندانتان بوی خوبی داشته باشند، آنها را با آب و صابون حمام کنید، این کار را انجام دهید.”

اگر هنوز نمی توانید در برابر جذابیت عطرها برای کودکان خود مقاومت کنید، سعی کنید این محصول را به جای روی پوست روی لباس آنها اسپری کنید و به مقدار آن توجه کنید.

اگر کودک شما عطر، ادکلن یا هر منبع الکلی مصرف می کند، یک میان وعده سبک برای جلوگیری از افت قند خون به او بدهید. برای تعیین اینکه آیا فرزندتان مقدار خطرناکی بلعیده است نزدیک دهان او را بو کنید. درصورت بلع زیاد فوراً از اورژانس راهنمایی بگیرید: با شماره 115 تماس بگیرید.

خرید عطر برای کودک-خطرات خوردن عطر-مضرات عطر برای کودک-عطر مخصوص کودک-بوی نفت برای نوزاد ضرر دارد

دیدگاه خود را بنویسید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نویسنده

محمد حمزه لو

محمد حمزه لو

امتیاز و اشتراک گذاری

به این مطلب امتیاز دهید

1
0

این مطلب را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

رویدادهای آینده
شاغل هستی؟؟

شاغل هستی؟؟

وقت نداری حضوری دنبال مهدکودک بگردی؟؟

همکاران متخصص
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x